Na sajmu bh. privrede održan panel na temu gaming industrije; budućnost koja ubrzano postaje sadašnjost

Sarajevo je među top deset novogodišnjih turističkih destinacija
9 Decembra, 2022
Ministar Delić najavio: Otkup krompira počinje uskoro po cijeni od 1 KM po kilogramu
12 Decembra, 2022

Na sajmu bh. privrede održan panel na temu gaming industrije; budućnost koja ubrzano postaje sadašnjost

Panel o gaming industriji kao grani privrede naišao je na posebno  interesovanje kod mladih obzirom da je to industrija koja sublimira druge oblasti kao što su grafički dizajn, video produkcija, influensing i sve ono što je u fokusu mladih današnjice, a panelisti iz Makedonije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine govorili su o razvoju i utjecaju gaming industrije u svijetu i regiji. Moderator panela, novinar N1 televizije Vladimir Čolaković u uvodnom govoru istakao je da je gaming industrija ne samo aktualna i savremena, nego i industrija za koju moramo uhvatiti voz dok je još vrijeme.

Na sajmištu 8. sajma bh. privrede u Centru Skenderija danas su održana i ostala tri panela u organizaciji Ministarstva privrede Kantona Sarajevo. Ministarstvo privrede organizovalo je panele iz oblasti turizma, startup poduzetništva, gaming industrije i poljoprivrede.

Panel o gaming industriji kao grani privrede naišao je na posebno  interesovanje kod mladih obzirom da je to industrija koja sublimira druge oblasti kao što su grafički dizajn, video produkcija, influensing i sve ono što je u fokusu mladih današnjice, a panelisti iz Makedonije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine govorili su o razvoju i utjecaju gaming industrije u svijetu i regiji. Moderator panela, novinar N1 televizije Vladimir Čolaković u uvodnom govoru istakao je da je gaming industrija ne samo aktualna i savremena, nego i industrija za koju moramo uhvatiti voz dok je još vrijeme.

S tim se složio i prvi panelista Nermin Hodžić, vlasnik i direktor bh. IT kompanije prve koja je kupila profesionalni gaming tim  s kojim već sada nižu pobjede na međunarodnim takmičenjima.

Gaming je neiskorišten segment u našoj državi, a puno je potencijala i talenta s kojim možemo razvijati ne samo gaming timove, nego i vlastitu proizvodnju u gaming industriji. Gaming je danas ono što je IT industrija bila prije deset godina, to je budućnost koja postaje sadašnjost i potrebno je samo potaknuti njen razvoj i vjerujem da možemo stići zemlje regije“, kazao je Hodžić.

Stefan Savevski, direktor kompanije Battle for Giostone, došao je iz Makedonije kako bi učestvovao na panelu Ministarstva i kako je istakao Makedonija već ima zakonsku infrastrukturu koja reguliše gaming i dosta je lakše negoli kolegama u Bosni i Hercegovini.

Mi imamo zakone i kompanije koje već azvijaju gaming. Naša kompanija proizvodi svoju vlastitu igricu, a nekad smo i vlasnik i ja bili gameri (igrači), a onda smo i sami odlučili razviti svoju igricu. Kod nas funkcionira kriptovaluta i zato je sve lakše. Mi u našoj igrici nagrađujemo, odnosno plaćamo našim igračima za njihovo vrijeme, trud i vještine“, naveo je Savevski ističući kako on zarađuje od gaminga još od djetinjstva.

Kaso i svaka nova, posebno kreativna industrija, i gaming industrija u Bosni i Hercegovini susreće se s deficitom kadra za koji ne postoje specijalizirani studijski programi več kompanije sam educiraju i obućavaju potencijalne programere, igrače i druge profile kadrova. Prvi studijski program za gaming interaktvini dizajn i video produkciju otvorit će se na Burch Univerzitetu vjerovatno početkom sljedeće studijske godine, najavio je Ljubomir Todorović, profesor grafičkog dizajna  na ovom Univerzitetu. Naveo je da ovaj program otvaraju prateći sklonosti studenata i trendove tržišta kreativnih industrija. Uz gaming neizostavno ide i influensing na društvenim mrežama, a na tu temu govorio je Davorin Šmit, vlasnik i direktor kompanije ARCH iz Zagreba, prve i jedine kompanije u regiji koja uvezuje influensere i gaming kompanije i igrače.

Influenseri su danas neizostavni jer se industrija zabave u posljednih deset godina rapidno mijenja. Ono što su mojoj generaciji bili srtani filmovi to su današnjim generacijama od pet do 15 godina influenseri. Preko njihovih sadržaja oni zavole određenu igricu i sami je počnu igrati i to je moj posao. Poveazi dobrog influensera sa dobrim igračima i kompanijama jer svaki proizvod treba marketing. A sadržaji koje rade influenseri su proizvod koji se danas dobro prodaje, psoebno ako je on talentian igrač i dobar zabavljač. To je jednostavno dobitna kombinacija“, pojasnio je Šmit.

Ministar privrede Kantona Sarajevo Adnan Delić pratio je panel iz publike, a nakon završetka panela istakao da je važno početi pričati o gaming industriji jer je to prvi korak da ona bude prihvaćena.

Potrebno je promijeniti percepciju, stereotipe i vidjeti u kojem smjeru idu svjetski trendovi. Gaming industrija danas je jedna od najprofitabilnijih industrija i svakako ne smijemo okasniti s njenim prepoznavanjem kao što smo okasnili s prepoznavanjem IT industrije koja je danas jedna od najrazvijeniijih industrija u našoj zemlji“, izjavio je ministar Delić.

Prema statističkim podacima, profit gaming industrije u svijetu u ovoj godini iznosi nešto više od 100 milijardi dok su predviđanja da će u narednoj godini profit ove industrije prelaziti 200 milijardi. Prošle godine ova industrija s oko 98 milijardi profita bila je profitabilnija od muzičke i filmske industrije zajedno.

Globalizacija pomjera granice, mladi su pokretljiviji od genearcija svojih roditelja i lako se odlučuju na odlaske,  a Bosna i Hercegovina treba industriju koja će generirati nova radna mjesta i standard koji će biti konkurentan onom u zemljama Europske Unije i svijeta jer je to jedini način da zadržimo mlade u Bosni i Hercegovini“, zaključio je nakon panel diskusije ministar Delić.

AD
AD

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.